Regulamin Gwarancji na Usługi Stomatologiczne Ra-Dent – Szczecin

Placówki Ra-Dent Stomatologia:
ul. Bol. Krzywoustego 19/5, 70-252 Szczecin – tel. (0048) 91 489 11 63
ul. Królowej Korony Polskiej 9/U1, 70-485 Szczecin – tel. (0048) 91 423 33 58
ul. Mickiewicza 128 A, 71-140 Szczecin – tel. (0048) 91 489 67 71
e-mail: wizyta@ra-dent.com.pl 

§1. Postanowienia ogólne

  1. Ra-Dent Stomatologia udziela gwarancji na wykonane świadczenia stomatologiczne.
  2. Gwarancja dotyczy wyłącznie usług wykonanych w naszych placówkach przez lekarzy zatrudnionych w Ra-Dent.
  3. Gwarancja nie wyłącza uprawnień pacjenta wynikających z przepisów prawa cywilnego.

§2. Okresy gwarancyjne

Rodzaj usługi Okres gwarancji
Wypełnienia światłoutwardzalne 24 miesiące
Leczenie kanałowe (endodoncja) 24 miesiące*
Korony, mosty porcelanowe i cyrkonowe 24 miesiące
Licówki porcelanowe 24 miesiące
Wkłady koronowo-korzeniowe 12 miesięcy
Protezy ruchome 24 miesiące
Implanty stomatologiczne 5 lat**

* Warunkiem objęcia gwarancją leczenia kanałowego jest wykonanie odbudowy protetycznej w Ra-Dent w ciągu 3 miesięcy od zakończenia leczenia.

** Gwarancja Ra-Dent na implanty obejmuje proces integracji implantu (śruby) z kością. Utrzymanie gwarancji wymaga:

  • prawidłowej higieny jamy ustnej,
  • regularnych wizyt kontrolnych co 6 miesięcy oraz higienizacji zgodnie z zaleceniami lekarza,
  • braku przeciwwskazań ogólnoustrojowych (np. osteoporoza, niekontrolowana cukrzyca, palenie tytoniu).

Implant (śruba tytanowa) objęty jest dożywotnią gwarancją producenta (Straumann, Thommen Medical, MIS) – przy spełnieniu zaleceń dotyczących opieki i kontroli.
Prace protetyczne mocowane na implantach (np. korony, mosty) objęte są 2-letnią gwarancją Ra-Dent.

§3. Warunki utrzymania gwarancji

  1. Regularne wizyty kontrolne:
    • co 6 miesięcy po leczeniu zachowawczym (plomby),
    • zgodnie z harmonogramem przekazanym pacjentowi po leczeniu protetycznym lub implantologicznym.
  2. Higienizacja (usunięcie kamienia i osadu) minimum raz na 12 miesięcy lub wg zaleceń lekarza.
  3. Stosowanie się do zaleceń dotyczących higieny jamy ustnej i użytkowania uzupełnień protetycznych.
  4. Bezzwłoczne zgłoszenie problemu – maksymalnie w ciągu 14 dni od jego wystąpienia.

§4. Wyłączenia z gwarancji

Gwarancja nie obejmuje:

  • prac tymczasowych (korony tymczasowe, protezy natychmiastowe),
  • prac wykonanych na wyraźne życzenie pacjenta mimo braku wskazań,
  • korekt lub napraw wykonanych poza Ra-Dent,
  • uszkodzeń wynikłych z:
    • bruksizmu, jeśli nie stosowano zaleconych szyn relaksacyjnych,
    • urazów, przeciążeń lub wypadków,
    • niewłaściwej higieny jamy ustnej,
    • nieprzestrzegania zaleceń lekarza i terminów kontroli,
    • chorób ogólnoustrojowych (np. cukrzyca, osteoporoza, leczenie onko),
    • zaniku kości lub zmian w przyzębiu,
    • złamań zębów w trakcie leczenia między wizytami.

§5. Postępowanie reklamacyjne

  1. Reklamację należy zgłosić osobiście, telefonicznie lub mailowo na adres
    wizyta@ra-dent.com.pl.
  2. Reklamacja rozpatrywana jest przez lekarza prowadzącego w terminie do 14 dni.
  3. W przypadku uznania reklamacji, gabinet zobowiązuje się do nieodpłatnej poprawy leczenia w ustalonym terminie.

§6. Postanowienia końcowe

  • Gwarancja traci ważność w przypadku zmiany stanu jamy ustnej wpływającej na pracę objętą gwarancją.
  • Gwarancja nie obejmuje zwrotu kosztów leczenia.
  • Ra-Dent zastrzega sobie prawo do zmian w regulaminie gwarancji, informacje o nich są dostępne w recepcji lub na stronie internetowej.

§7. Zęby mleczne

  1. Ze względu na specyfikę zębów mlecznych prace na nich nie są objęte standardową 2-letnią gwarancją.
  2. Wypełnienia w zębach mlecznych – 3-miesięczna gwarancja pod warunkiem:
    • prawidłowego zachowania dziecka podczas zabiegu,
    • przestrzegania zaleceń pozabiegowych i higieny,
    • odbycia wizyty kontrolnej w terminie wyznaczonym przez lekarza.
  3. Leczenie kanałowe zębów mlecznych nie jest objęte gwarancją (z powodu resorpcji korzeni).
  4. W przypadku reinfiekcji, urazów lub uszkodzeń spowodowanych zachowaniem dziecka – reklamacja nie będzie uwzględniona.

§8. Postanowienia końcowe – obowiązywanie regulaminu

  1. Regulamin obowiązuje od 15 lipca 2025 r.
  2. Zmiany wchodzą w życie z dniem ogłoszenia i są dostępne:
  3. Gwarancją objęte są wyłącznie prace wykonane po dacie wejścia regulaminu w życie.
  4. Dla prac sprzed tej daty obowiązują indywidualne ustalenia z lekarzem prowadzącym.
REZERWACJA